11. september 2024

Privatlivspolitik

Kort uddrag

Indhold

Generelle oplysninger

Danmarks Digitale Advokater

  • Stationsparken 26, 2. sal
  • DK-2600 Glostrup
  • CVR-nummer: 33383053
  • E-mail: kontakt@dda.nu

Afdelinger:

  • Nemadvokat
  • Støttrup

Danmarks Digitale Advokater ApS (DDA) er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, du afgiver.

1. Hvad er formålet med behandlingen?

Formålet med DDA's behandling af dine personoplysninger kan opdeles i to hovedområder: "Kundeadministration" og "Bekæmpelse af hvidvask".

  • Kundeadministration omfatter behandlingen af dine personoplysninger i forbindelse med indgåelse af kontrakter og levering af tjenester, du har anmodet om.
  • Bekæmpelse af hvidvask omfatter behandlingen af dine identifikationsoplysninger for at overholde gældende lovgivning om forebyggelse af hvidvask og terrorfinansiering.

2. Hvad er hjemlen for behandlingen?

DDA's behandling af dine personoplysninger til Kundeadministration er baseret på persondataforordningens artikel 6, stk. 1, b, der fastslår, at behandlingen er nødvendig for at opfylde en kontrakt, som du er part i, eller for at træffe foranstaltninger på din anmodning før kontraktindgåelse.

Til Bekæmpelse af hvidvask er behandlingen baseret på artikel 6, stk. 1, c, hvor behandlingen er nødvendig for at overholde en retlig forpligtelse, herunder hvidvasklovens kapitel 3.

3. Hvilke kategorier af personoplysninger behandles?

De behandlede personoplysninger anses som almindelige og kan opdeles i følgende kategorier:

  • Stamoplysninger: Fulde navn og adresse
  • Kontaktoplysninger: Telefonnummer og e-mailadresse
  • Personnummer: Dette indhentes kun, når der etableres et klientforhold.

4. Hvem videregives mine personoplysninger til?

Som led i behandlingen af dine personoplysninger kan DDA videregive oplysninger til vores databehandlere og relevante offentlige instanser. Videregivelse til offentlige instanser sker kun, når det er nødvendigt for at levere de ønskede tjenester.

Databehandlere

Personoplysninger behandles på IT Relation A/S's sikre servere, mens vores CRM-system drives af CAPTO A/S, og identitetsvalidering sker via Esignatur ApS. DDA har indgået databehandleraftaler med alle databehandlere for at sikre, at dine oplysninger behandles i overensstemmelse med gældende lovgivning.

5. Videregives mine personoplysninger til modtagere i tredjelande?

DDA videregiver ikke dine personoplysninger til virksomheder eller personer i tredjelande.

6. Hvor lang tid opbevares mine personoplysninger?

Personoplysninger, der er afgivet til DDA, slettes eller anonymiseres, når de ikke længere er nødvendige for det formål, de blev indsamlet til.

Hvis der etableres et klientforhold, opbevares dine oplysninger i op til 10 år efter sagens afslutning, defineret som datoen for den sidste fakturering.

I nogle tilfælde kan oplysninger opbevares længere, hvis formålet med den fortsatte behandling er foreneligt med det oprindelige formål, eksempelvis i overensstemmelse med hvidvaskningsloven eller ved yderligere tjenesteydelser inden for opbevaringsperioden.

Oplysninger, der indsamles efter hvidvaskloven, opbevares i 5 år efter klientforholdets ophør. Hvis der ikke etableres et klientforhold, slettes personoplysninger inden for 30 dage.

7. Hvilke rettigheder har jeg?

DDA’s behandling af dine personoplysninger giver dig følgende rettigheder:

  • Ret til indsigt: Du har ret til at få bekræftet, om DDA behandler oplysninger om dig og i så fald modtage en kopi af de oplysninger.
  • Ret til berigtigelse: Du har ret til at få rettet dine oplysninger, hvis de er forkerte eller ufuldstændige.
  • Ret til sletning: I visse tilfælde har du ret til at få slettet dine oplysninger før den generelle sletningsfrist.
  • Ret til dataportabilitet: Du har ret til at få de oplysninger, du selv har afgivet, i et struktureret, maskinlæsbart format.
  • Ret til begrænsning: Du har ret til at begrænse DDA’s behandling, så personoplysningerne kun opbevares og ikke behandles yderligere.

8. Hvem kan jeg klage til?

Hvis du ønsker at klage over DDA’s behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte Datatilsynet:

Datatilsynet

  • Borgergade 28, 5
  • 1300 København K
  • Telefon: +45 33 19 32 00
  • E-mail: dt@datatilsynet.dk

9. Hvilke personoplysninger er jeg forpligtet til at afgive?

De personoplysninger, DDA anmoder om, er nødvendige for indgåelse og opfyldelse af en kontrakt.

10. Hvor kommer mine personoplysninger fra?

For at opfylde en kontrakt kan DDA indhente dine personoplysninger fra offentligt tilgængelige kilder. Hvis oplysningerne ikke er indhentet fra dig, behandles de under samme vilkår som oplysninger, du selv har afgivet.

Dine personoplysninger vil aldrig være genstand for automatiske afgørelser, herunder profilering, og vil ikke blive anvendt til direkte markedsføring.




Senest opdateret: 11-09-2024